aktualizované: 24.03.2024 17:59:43

8. Výstup na Kozí kameň
                                    Dňa  7.03.2015 uskutočnil som turistickú akciu.

Výstup na Kozí Kameň.

Usporiadateľ :  Vlastná akcia

Trasa akcie : Lyžiarske stredisko Lopušná dolina – Sedlo Tabličky - Kozí kameň – Sedlo Tabličky –

Šuňavské lúky - Lyžiarske stredisko Lopušná dolina

Dĺžka trasy :     12 km         Prevýšenie :  480 m       Čas trasy podľa mapy:  4  hod

Účastník akcie - správca web stránky : Šlacký

Turistická mapa NÍZKE TATRY – Kráľova hoľa č.123     Turistický atlas list č. 95

Trasu začínam spred lyžiarskeho strediska  Lopušná dolina zelenou značkou okolo hotela Lopušná dolina smerom
sedlo Tabličky. Počasie je nádherné slnečné, obloha bez jediného mráčka, v doline sa teplota pohybuje okolo nuly.
Prechádzame okolo lyžiarskeho strediska.  <<<  Lyžiarske stredisko Lopušná dolina sa nachádza pri meste Svit, od ktorého
je vzdialené 3 km. Prístup do strediska je po asfaltovej ceste, odbočkou pri Norde Svit. Stredisko leží v nadmorskej
výške 777 až 916 m nad morom. Kvalita zjazdových trati je zabezpečená mechanickým zasnežovaním, vrátene pravidelnej
mechanickej úprave trati. Ubytovacie možnosti ponúka hotel Lopušná dolina, taktiež celodenné stravovanie a občerstvenie
v bufete.  >>> Už skoro ráno je tu množstvo lyžiarov. Prechádzam úzkou a hlbokou dolinkou ktorou vychádzame do
sedla Tabličky. V ústi doliny sa nachádza pekne opravená stará horáreň. Cesta je odhrnutá od snehu ale je na mnohých
miestach pokrytá ľadom, postupuje sa dobre ale je potrebné dávať pozor. V závere značka odbočuje z cesty a pokračuje
úzkou lesnou cestou. Tu už je cesta pokrytá snehom, ktorý je už mäkší a začínam sa viac zabárať do snehu a postupuje sa
čoraz ťažšie. Po chvíli prichádzam na rozsiahly polom. Vľavo je už vidieť hrebeň ktorý končí na vrchole Kozí kameň.
Po otočení sa dozadu je vidieť hrebeň Vysokých Tatier v časti Gerlachu. Vychádzam do sedla Tabličky, kde  pokračujeme
vľavo modrou značkou smerom na vrchol Kozí kameň. Prechádzam lesom z ktorého nie sú žiadne výhľady. Postupne
vychádzam na hrebeň vrcholu odkiaľ začínajú už prvé výhľady do okolia vďaka polomom ktoré tu vznikli po veterných
smrštiach. Vychádzam na začiatok hrebeňa vrcholu Kozí kameň. Je nádherné slnečné, obloha bez jediného mráčka s
 nádhernou viditeľnosťou. Pomenovať počasie – nádherné gýčové počasie. Na juh je výhľad do Hornádskej kotliny s
obcou Vikartovce, v pozadí sa tiahne hrebeň Nízkych Tatier. Vľavo začína Kráľovou hoľou cez Bartkovú, Andrejcovú,
Veľká Vápenica, Veľký Bok v pozadí sa črtá vrchol Ďumbier. Na sever sa otvára výhľad do Podtatranskej kotliny v pozadí
na severe sa ukazuje zubatý hrebeň Vysokých Tatier. Vľavo západným smerom sa tiahne hrebeň Západných Tatier.
Podtatranská kotlina východne od Štrby je bez snehu. Západným smerom Liptovská kotlina je pokrytá súvislou snehovou
pokrývkou. Pokračujem hrebeňom smerom na vrchol Kozí kameň. Na hrebeni je veľa snehu, pôsobením slnka zmäkol a
 preto postu je dosť náročný, na viacerých miestach sa zabáram do snehu až po vyše kolená. Prichádzam na vrchol
Kozí kameň. Juhovýchodný svah je po polome čistý od stromov. Na juh sa ukazuje v plnej kráse vrchol Kráľovej holi.
Juhovýchodným smerom sa ukazuje horizont Slovenského raja. Východným smerom sa ukazuje hrebeň Braniska.
Severovýchodným smerom je vidieť horizont Levočských vrchov, vľavo je vidieť hrebeň spišskej Magury a Belianských Tatier.
Sedím na vrchole, vyhrievam sa na slnku a nechce sa mi ísť dole. Keď som sa rozhodol k návratu, na vrchol prichádza
väčšia skupina starších turistov. Schádzam do sedla Tabličky, kde pokračujem vľavo zelenou značkou smerom
obec Vikartovce. Cesta je neprechodená a postupuje sa dosť ťažko. S klesajúcou výškou ubúda vrstva snehu. Prichádzam
k žltej značke ktorou pokračujem vpravo smerom Veľká Lopušná. Cesta vedie lesom, vrstva snehu je už tenšia a postupuje
sa dobre. Vychádzam na rozsiahlu Šuňavskú lúku. Značka zabočuje vľavo okolo lesa, ale pokračujem slnkom osvetlenou
lúkou. Vľavo sa ukazuje Podtatranská kotlina s hrebeňom Západných Tatier. Na konci lúky zabočím vľavo lesnou cestou
až schádzam na žltú značku ktorá vedie širokou lesnou cestou dolinou Veľká Lopušná až prichádzam k lyžiarskemu stredisku.
Informačná tabuľa v ústi Lopušnej doliny.
Záver Lopušnej doliny v pozadí sa nachádza hrebeň smerom na vrchol Kozí kameň pohľad z Lopušnej doliny.
Hrebeň na vrchole Kozí kameň.
Podtatranská kotlina s hrebeňom Vysokých Tatier, zľava s vrcholom Satan až po vrchol Lomnického štítu vpravo
pohľad zo začiatku hrebeňa vrcholu Kozí kameň.
Podtatranská kotlina v pozadí sa nachádza hrebeň Západných Tatier  pohľad zo začiatku hrebeňa vrcholu
Kozí kameň.
Severné svahy hrebeňa Nízke Tatry v pozadí s vrcholom Veľká Vápenica pohľad zo začiatku hrebeňa vrcholu
Kozí kameň.
Kráľová hoľa  pohľad z vrcholu Kozí kameň.
Na vrchole Kozí kameň.
Východný hrebeň vybiehajúci z vrcholu Kozí Kameň, ktorým vedie modrá značka v pozadí vľavo sa rozprestierajú
Levočské vrchy pohľad z vrcholu Kozí kameň.
Podtatranská kotlina s mestom Poprad pohľad z vrcholu Kozí Kameň.
Hrebeň Západných Tatier pohľad z rozsiahlej lúky na žltej značke na začiatku doliny Malá Lopušná.